Een nieuw hoofdstuk: Spanning, uitdagingen en de Grote Leegverkoop!"

23 november 2023 - Alkmaar, Nederland

Lieve lezer,

Hier is weer een updatepost! Het is allemaal behoorlijk spannend, stressvol, bijzonder en ook een beetje bittersweet. Hoewel we 100% achter onze keuze staan en heel veel zin hebben in het grote avontuur, willen we ook de uitdagingen en emoties die hierbij komen kijken met jullie delen.

Ons huis wordt steeds leger: de muren zijn kaal, de kasten zijn leeg en de bovenverdieping staat vol dozen. Vaak krijgen we de vraag: "Wat gaan jullie met al jullie spullen doen?" Ons antwoord: grotendeels verkopen. Een deel gaat mee naar de boot, en nog een ander deel naar de stacaravan en naar mijn ouders. Aankomende zaterdag is de grote leegverkoop: de wasmachine, eethoek, grote spiegel, bedframe en stereoset worden opgehaald door mensen die deze items via Marktplaats hebben gekocht. We lijken wel een winkel de laatste tijd!

De verhuizing roept herinneringen op:  aan het moment drie jaar geleden toen we dolgelukkig waren dat dit mooie huis in Alkmaar van ons was, maar ook aan de prachtige meubels die Noah zelf heeft gemaakt en de gezellige momenten met vrienden en familie. We hebben hier misschien niet heel lang gewoond, maar kijken wel terug op een hele leuke en gelukkige periode!

In deze fase nemen we afscheid van ons huidige leven en bereiden we ons voor op het avontuur. Dat gaat natuurlijk niet zonder hobbels. Plotseling kregen we een rekening van de haven voor winterstalling die volgens de eigenaren al betaald was, en ontdekten we dat het registreren van een zeilboot in Nederland ongeveer 12 maanden wachttijd met zich meebrengt. Zoals verwacht is het vooral de bureaucratische rompslomp waar we soms moe van worden, en dit is de fase waarin het allemaal even binnenkomt.

Misschien wel dagelijks komt het stemmetje voorbij dat zegt: "Waar zijn we in hemelsnaam aan begonnen?" Dit grote avontuur is volledig buiten onze comfortzone, en zoals de term al aangeeft: dat is niet comfortabel ;-) Maar het is altijd de moeite waard! We weten waar we het voor doen en kunnen niet wachten om straks het water op te gaan en de mooiste plekken te ontdekken!

Aanstaande zaterdag staat onze verhuizing gepland, op 1 december vindt de officiële overdracht van het huis plaats en op 15 december zijn we terug in Zweden voor de overdracht van de boot! In januari reizen we opnieuw naar Zweden om aan de boot te beginnen met klussen. Onze winter belooft in ieder geval allesbehalve saai te worden ;-)

"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did."

En omdat we toch  een beetje melancholisch zijn, nog een foto van onze allereerste date en de dag dat we de sleutel van ons huis kregen!

cfbe2660-adf8-431d-bdfb-872d356609a707d86d0a-af0d-49d4-a676-19ffb1b5b890